Ik heb deze cactus gekregen. Wat is het van cactus? Hoe moet ik hem verzorgen. Hoe stek ik hem? Aan de ene kant is hij lang en aan de andere kant kort

De plant zou 20 jaar oud zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb'm ook !
Hoe die heet,weet ik niet meer,maar hij is vrij gewild en beroemd !
Bij mij hangt tie voor mijn raam midden in de zon op't zuiden achter dubbelglas en dat gaat prima !
Meng wat zand door de aarde en verpot 'm naar 'n hangende pot,verdeel de plant naar jouw wens in zijníeuwe huis,dan heeft't helemaal naar zijn zin !
In de zomer lustie veel water,nooit teveel geven,nauwelijks bijmesten en hij groeit je pot uit !
Elk plant segmentje kan uitgroeien tot'nieuwe plant !
Puntje klein beetje in de grond steken,nat sproeien bij herhaling en je hebt'nieuwe loot !

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een paascactus oftewel de Rhipsalidopsis gaertneri.

Als je er een blad afhaalt en dat een dagje laat liggen, en het dan in aarde vermengd met wat zand stopt, kan ie snel gaan wortelen.
Andere optie: de hele plant een tijdje heel erg weinig water geven en daarna weer wat meer, dan komen er vaak al worteltjes aan de blaadjes.

Zie hier voor meer informatie: http://www.plantwiki.nl/bekijk/182
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een lidcactus. Hij kan inderdaad heel oud worden. De manier om hem zo mooi in bloei te krijgen, is door hem een tijdje koel en vochtarm weg te zetten. Als je hem daarna weer water gaat geven, schiet hij 'van de schrik' in bloei.

Het is een hele dankbare plant die enorm veel kan hebben, een klein beetje mest af en toe en een keer per week een drupje water is genoeg.

Als je hem 'in model' wilt hebben, kun je gerust wat stukken afbreken, daar kan hij prima tegen.

Stekken gaat door een stukje af te breken en in de grond te steken. Als je hem te weinig water geeft, laat hij vanzelf stukjes vallen die dan vanzelf al weer een paar worteltjes hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn idd heel sterk en worden heel oud, heb er een gehad die 5 verhuizingen overleefd heeft :)