Gisteren was het weer op programma 'storage war' is dit wel zo echt?

Elke week bieden verschillende mensen spullen die in een opslag ruimte zitten. Er zitten veel spullen tusse ndie duizenden euro's waard zijn. Dit hebben andere mensen gewoon achter gelaten in een opslag ruimte en niet meer betaald.

Is dit programma wel echt, en hoezo doet niet iedereen dat dan.

En hoe komt het dat de mensen die hun waarden volle spullen hebben opgeslagen ze niet komen ophalen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
3.3K

Het beste antwoord

Om na te gaan of het programma wel "echt" is, moet je eens wat googelen op "storage wars" en "fake". Je krijgt dan veel hits. Ik heb er zelf geen oordeel over, in hoeverre het fake is, maar vast staat wel dat er discussie over is. Er zal best het een en ander gemanipuleerd worden, want kijkers willen graag iets spectaculairs zien.

Vergelijk dat met een programma als "blik op de weg". Daar wordt 20 keer zoveel gefilmd, als dat er uiteindelijk wordt uitgezonden. Kijkers zijn niet geinteresseerd in automobilisten die 25 km te hard rijden, en keurig netjes hun boete betalen. Maar wel in automobilisten die 80 km per uur te hard rijden, vervolgens de politie proberen te ontlopen, of een grote bek opzetten. Dàt is spektakel, en dat wordt uitgezonden. De uitzonderingen worden dus uitgezonden, en we moeten ons er van bewust zijn, dat het een beetje lijkt of het één grote bende is op de snelwegen, maar dat dat niet zo is.

In dit programma zal het niet anders zijn. We zullen alleen de klappers zien. D.w.z. als er iets heel waardevols tussen de spullen zit, of dat een koper veel geld voor rotzooi bood. Alles wat daar tussenin zit, is niet interessant genoeg. Dat gebeurt dus wel degelijk, maar we krijgen het niet te zien.

Hoe het komt dat mensen hun spullen niet komen ophalen? Vergelijkbaar met bankrekeningen die worden vergeten, gevonden voorwerpen bij politie en spoorwegen die nooit worden opgehaald. Het komt dus maar heel weinig voor, en kan allerlei oorzaken hebben. B.v. dat de spullen van iemand zijn die is overleden en geen nabestaanden heeft, of spullen van iemand die het vergeten is, door psychische problemen.

Het programma is dus wel werkelijkheid, maar een gemanipuleerde werkelijkheid. Als je je daar van bewust bent, is het leuk entertainment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het kan best waar zijn dat er in een box iets aparts gevonden wordt maar dat zelf niet vaak voorkomen. de meeste mensen zullen de waardevolle spullen daar niet bewaren.
voor de televisie is het beter dat er wat gebeurt net als bijvoorbeeld bij de Pawn shop. ook daar heeft bijna niemand iets te melden maar proberen ze er toch iets van te maken.